26.01.2024 • Přečteno 1279x • Projekty • Tipy • Design • Spolupráce
Spot, jehož prostřednictvím Turistická oblast Poodří, z. s., prezentuje místní rozhledny a vyhlídky, získal první cenu v kategorii propagační spot na 8. ročníku soutěže Turistpropag. Jeho svižná a originální podoba, jež zabodovala u laické i odborné veřejnosti, je dílem designéra Radka Leskovjana, majitele značky UAX.
„Rukopis Radka Leskovjana je už pro Moravskoslezský kraj a také Poodří charakteristický. Stačí jen připomenout jeho geniální slovník moravskoslezského nářečí na unikátní designové cyklostezce Kolem Jeseníku, která vede z Hůrky do Vražného přes Jeseník nad Odrou. Oslovit ho ke spolupráci na spotu bylo – jak ocenění ze soutěže Turistpropag potvrzuje – jasné a velmi dobré rozhodnutí,“ konstatuje Pavlína Ambrosch, ředitelka Turistické oblasti Poodří, z. s.
„Vznikl svěží a hlavně vtipný spot s typickými grafickými prvky, které už si našly řadu příznivců napříč generacemi,“ je spokojená s výsledkem společné práce. A spot se v soutěži Turistpropag, která se zaměřuje na hodnocení nejlepších tištěných propagačních materiálů, propagačních spotů, aplikací, regionálních potravin a produktů s cestovní tematikou, ale také městských zpravodajů, rozhodně neztratil. A to přesto, že se ocitl v opravdu silném konkurenčním prostředí – do soutěže se přihlásilo více než 200 příspěvků a přes 70 subjektů podporujících cestovní ruch. „Laická i odborná veřejnost velice pozitivně hodnotila to, že se náš spot zcela vymyká šedému průměru, motivuje a navíc pobaví. Je prostě jiný. A tím zaujal a získal jasný náskok před ostatními hodnocenými materiály,“ vrací se Pavlína Ambrosch k úspěchu v soutěži. Zároveň však plánuje i další projekty.
„V úspěšné a oceňované spolupráci s Radkem Leskovjanem chceme samozřejmě pokračovat. Už teď začínáme s přípravou spotu představujícího větrné a vodní mlýny v Poodří, na řadu postupně přijdou i další skvosty naší turistické oblasti,“ nastiňuje připravované projekty, které budou Poodří prezentovat na veletrzích, prezentačních akcích, na YOUTUBE i sociálních sítích a jinde.
Spot představuje rozhledny a vyhlídky, které jsou v Poodří v současné době přístupné veřejnosti. Patří k nim například rozhledny Pohoř-Olšová a Veselská rozhledna, obě u Oder, Slatina a Blahutovice. Výstavba posledních tří jmenovaných byla finančně podpořena z dotací Evropské unie v rámci Fondu mikroprojektů v Euroregionu Silesia a Programu Interreg V-A ČR-Polsko. Zmíněné objekty jsou součástí Silesianky, přeshraniční turistické stezky rozhleden a vyhlídkových míst v České a Polské republice, která v roce 2022 získala druhé místo v kategorii Počin roku 2021 Cen cestovního ruchu Moravskoslezského kraje. K objektům, o nichž je ve spotu řeč, patří například kostel sv. Valentina v Bravanticích nebo vyhlídková věž kostela sv. Mikuláše v Bílovci, který je zapojen do projektu Otevřené chrámy.
Oceněný spot vznikl díky podpoře z rozpočtu Moravskoslezského kraje a díky příspěvkům členů Turistické oblasti Poodří, z. s.
Zdroj www.polar.cz - Svižný spot představující rozhledny v Poodří zabodoval u odborné poroty i diváků
UAX s.r.o.
Bernartice nad Odrou 131
741 01 Czech republic
IČ: 25874977
DIČ: CZ25874977